Un email cu mesaj referitor la o comandă nefinalizată, îi amintește clientului de produsele uitate în coșul de cumpărături.
Pentru trimiterea unui astfel de email, trebuie creată o automatizare de coș abandonat, pașii de urmat sunt mai jos:
1. Rugați-i pe cei care dețin platforma magazinului dumneavoastră să activeze dataLayer Enhanced Ecommerce pentru NewsMan Remarketing și adăugați un URL de feed de produse în secțiunea Setări > Sumar > Feed-uri.
Site-urile în MerchantPro și Gomag au această opțiune personalizată.
2. Crearea unui draft sau a unui email template care sa conțină mesajul și produsul sau produsele din coș.
Puteți crea cu ajutorul editorului drag and drop template-ul pentru trimiterea e-mailului de coș abandonat.
Sau puteți porni de la un model predefinit, ex. template-ul “Abandoned-cart”, din Newslettere > Galerie Template-uri (căutați după nume: Abandoned-cart).
Pentru o rată de conversie mai bună, recomandăm trimiterea unei serii de 3 emailuri pentru coșul abandonat față de unul singur care nu are același impact la nivel de rezultate. Mai jos un exemplu cu detalii despre flow de 3 email-uri automate pentru coșul abandonat :
- trimiteți primul email despre coșul abandonat la o oră de la abandonare (sau alt interval ales de dvs., dar nu mai mare de 2 ore) cu scopul informativ de reamintire produse uitate în coș;
- trimiteți al doilea email despre coșul abandonat la o zi după primul, oferind un discount, opțiune rapidă de contact și eventual o variantă de produse similare cu cele adăugate în coș;
- trimiteți al treilea email despre coșul abandonat la o zi după al doilea email, cu scop de reamintire discount email anterior / oferta precedentă.
Pentru fiecare dintre cele 3 emailuri, veți crea câte un draft/template cu aspect asemanător.
Pentru crearea unei automatizări de email-uri pentru coșul abandonat, urmați pașii de mai jos sau vizionați videotutorialul de la finalul articolului
3. Creare automatizare email-uri pentru coșul abandonat cu schema logică NewsMAN:
- accesați secțiunea Automatizări > Creare, setați o denumire denumiți, bifați Ecommerce – actualizare coș și salvați:

- apăsați pe + și adăugați timpul de așteptare de la abandonarea produselor până la trimiterea primului email, apoi salvați:

- adăugați și Condiția cu Regulă bazată pe “Cantitate produse în coș” și salvați condiția:


- adăugați Acțiune de Trimitere email, faceți click pe Adaugă și selectați draft-ul sau template-ul dorit, prin click pe Alege draft/template:

- din dreapta, Rânduri > Blocuri e-commerce trageți în newsletter un singur bloc cu produs de coș abandonat (la trimiterea live, o să apară automat câte un bloc pentru fiecare produs):

Dacă blocul predefinit de produse nu are designul dorit, îl puteți modifica chiar în draftul automatizării (redimensionare font text/imagine, schimbare font text/culoare text etc). O altă soluție ar fi să îl creați în Newslettere > Blocuri eCommerce, iar după salvare o să apară și în rândurile newsletterului automatizării.
Dacă după alegerea draftului/template-ului de coș abandonat, doriți să îl modificați, puteți face acest lucru din automatizare. Când ați finalizat, faceți click pe butonul Salvează aflat lângă subiect (pentru a fi salvate modificările):

- salvați acțiunile:

Acum automatizarea are primul email din serie:

Urmați aceleași etape și pentru adăugarea timpului de așteptare, a condiției bazată pe cantitatea produse și a acțiunii de trimitere pentru:
- al doilea email:

- și al treilea email din serie:

Activați automatizarea prin click pe butonul Editare din stânga sus și salvați automatizarea, apoi o puteți testa:

În videotutorialul de mai jos, veți vedea cum puteți seta o automatizare de coș abandonat cu trimiterea unui email:
Dacă aveți nevoie de ajutor, intrați pe live chat-ul de pe site sau trimiteți-ne un email la info@newsman.ro cu detalii specifice despre problema dvs.