A. Pentru a testa o automatizare sau un email flow deja creat, urmați acești doi pași:
1. Intrați în Automatizări > Listare automatizări, faceți click pe butonul Editare aferent automatizării dorite, și setați timpul de așteptare la 10 minute:
![timp-de-asteptare](https://kb.newsman.ro/wp-content/uploads/2022/03/timp-de-asteptare.png)
2. Adăugați la condiții și regula bazată pe Email conține o adresă de email a dumneavoastră (sau mai multe adrese) și apăsați butonul Salvează condiții.
![regula-email-contine](https://kb.newsman.ro/wp-content/uploads/2022/06/conditie-email-contine.png)
Exemplul de mai jos, reprezintă o automatizare de coș abandonat:
![testare-automatizare](https://kb.newsman.ro/wp-content/uploads/2022/06/testare-automatizare.png)
B. Pentru a testa o automatizare de tip ecommerce, pe lângă etapele de mai sus, procedați după cum urmează:
- creați un cont de client pe propriul site, dacă nu aveți unul;
- pentru a primi emailul de coș abandonat, logați-vă în contul de client navigați câteva minute pe site și adăugați produse în coș, apoi părăsiți site-ul.
- pentru emailul de recenzie/review produse, logați-vă în contul de client și plasați o comandă de test.
După ce ați primit testele, reveniți în automatizare și dați click pe condiție:
![modifica conditii](https://kb.newsman.ro/wp-content/uploads/2022/06/modifica-conditie.png)
Ștergeți regula Email conține prin click pe x-ul din dreapta, apoi apăsați Salvează condiții. După această modificare, toți cei care abandonează produse sau plasează comenzi vor primi emailurile trimise de automatizarile ecommerce.
![sterge-regula-email-contine](https://kb.newsman.ro/wp-content/uploads/2021/02/sterge-regula-email-contine.png)
Dacă ați urmat pașii de mai sus, dar nici după 30 de minute nu ați primit emailul:
- verificați în toate folderele clientului de email;
- pentru coș abandonat, verificați dacă încă mai aveți vreo pagină a propriului site deschisă într-un tab al browserului din care ați adăugat produse în coș;
- pentru recenzie produse, verificați dacă ați anulat comanda de test din greșeală imediat după ce ați plasat-o;
- verificați dacă aveți un URL de feed în setările listei și dacă are formatul/tipul corect.
- verificați daca product id din feed este același cu product id din pagina de cart/ checkout/ purchase .
- verificați dacă platforma site-ului dumneavoastră este integrată cu Newsman prin plugin sau Remarketing.
- pentru integrarea prin plugin, verificați dacă API key-ul, user ID-ul, ID-ul listei și Remarketing ID-ul sunt corecte.
- verificați dacă variabila (precum spinwheel_coupon pentru pop-up abonare tip roata norocului) din newsletter există și pentru adresa de email cu care testați, prin search după adresa respectivă.
- verificați dacă aveți vreo proformă sau factură a cărei dată scadentă a fost depășită.
- în cazul în care, toate cele de mai sus sunt în regulă, reluați testul sau anunțați-ne pe info@newsman.ro de problema dumneavoastră.