Segmentarea vă ajută să trimiteți email-uri personalizate și campanii potrivite abonaților. De exemplu, în loc să trimiteți e-mail la toată lista, puteți trimite doar către bărbați ori femei (video 2 de mai jos), către cei activi din ultimele x luni (video 3 de mai jos), către cei dintr-un anumit oraș/județ (video 4 de mai jos), către cei care s-au abonat în ultima lună, etc.
Regăsiți mai jos lista completă de criterii după care se poate face segmentarea listei de abonați:
1. Proprietăți abonat fixe a) Abonat ID b) Email c) Domeniu d) Locație după IP e) Țară după IP f) Regiune după IP g) Nume h) Prenume i) Stars 1-5 î) Ultima activitate j) Ultimul click k) Browser l) Device m) Sistem de operare | 2. Variabile custom: a) nume, prenume, data nașterii, sex, vârstă etc. b) Data abonării c) Metoda abonării d) După open rate procent/total e) După newsletter click rate/procent total f) A dat click pe link-ul X g) Este / nu este în segmentele h) A primit / nu a primit newsletter-ul X i) A deschis / nu a deschis newsletter-ul X j) Remarketing k) A completat formularul X |
Pentru a crea un segment în listă, intrați în Segmente > Creare segment > denumiți segmentul (Nume segment) > alegeți o regulă sau mai multe din Reguli segment > click pe Adaugă pentru a adăuga condiția > click pe Salvează.
După click pe Salvează, operațiunea de încărcare a abonaților va rula. Când segmentul s-a încărcat, rotița care arăta că procesul este in desfășurare va dispărea.
Videotutorialele de mai jos vă vor ajuta în segmentarea listei:
1) Creare segment simplu sau creare segment fără reguli:
2) Creare segment după o variabilă custom (segmentare după gen):
3) Creare segment după ultima activitate:
4) Creare segment după județ:
5) Creare segment cu abonați yahoo:
6) Creare segment Remarketing
7) Creare segment după variabila form_name