Un segment este un subset de abonaţi al unei liste, creat în funcţie de diverse criterii/reguli (data abonării, ultima activitate, gen (femei, bărbaţi), oraş/judeţ, care nu au deschis newsletterul x etc). Mai multe detalii despre segmentare listei de abonaţi, găsiţi aici.
Se poate crea un segment fără nici un criteriu atunci când se doreşte încărcarea/importarea de abonaţi direct în segment.
Segmentarea este utilă deoarece vă permite să trimiteţi e-mail-uri personalizate abonaţilor dvs. Neprimind toţi acelaşi lucru, cresc şansele de reuşită a respectivei campanii şi de a avea deschideri mai multe, faţă de cazul în care toţi primesc acelaşi lucru.
Dacă se şterge un segment, NU se şterg şi abonaţii din listă. Se şterge doar “definiţia” segmentului.
Puteţi crea oricâte segmente doriţi. Numărul de abonaţi din toate segmentele unei liste, poate fi diferit de numărul total din listă. În listă, rămâne mereu numărul real de abonaţi unici activi.