Funcția AB Split o poți folosi în automatizările de email marketing pentru a împărți abonații în două procente la alegere și a seta niște acțiuni care să ruleze pentru fiecare parte (ex. trimitere email, adaugă tag, adaugă în listă etc).
Spre exemplu, o adaugi în flow-ul automat, setezi procentele (ex. 50% cu 50%) și apoi selectezi acțiunea dorită (ex. Trimitere email) pentru fiecare variantă. După un timp, verifici statisticile celor două newslettere, vezi ce email a performat mai bine și iei decizii în consecință. În final vei configura emailul cu cele mai bune performanțe să fie cu procent 100%.
Exemplu AB SPLIT în automatizarea de welcome emails
Să luăm exemplul cele mai comune automatizări de email marketing, cea de bun venit (welcome email). În contul NewsMAN, o poți crea rapid din meniul Automatizări > Creare automatizare > După data abonării. Sau poți folosi un flow predefinit de welcome emails din galeria de automatizări de asemenea.
Odată creată automatizarea, setează un timp de așteptare și adaugă AB SPLIT, ca în imaginea de mai jos:
Definește apoi procentele preferate pentru împărțirea abonaților în două ramuri:
Iată automatizarea de welcome emails cu AB SPLIT
Exemplu AB SPLIT în automatizarea pentru coșul abandonat
Să luăm și un al doilea exemplu. Automatizarea de emailuri pentru coșul abandonat. La fel, poți crea automatizarea de coș abandonat din meniul Automatizări > Creare automatizare >Ecommerce – actualizare coș sau poți folosi un flow predefinit din galeria de automatizări.
Adaugi timp de așteptare și AB Split în automatizarea de coș abandonat și va arăta cam așa:
După activare și rulare un timp, ex câteva ore sau o zi, poți reveni pentru a verifica pe fiecare email din automatizare numărul de deschideri, click-uri și comenzi. Pentru urmărire număr de comenzi și valoare încasări, e nevoie să ai NewsMAN Remarketing instalat.
Vezi și funcția de Salt la Trigger, care te ajută să sari de pe o ramură la alta. Să zicem că trimiți mai multe emailuri până să aibă loc vânzarea și unii cumpără repede și se duc pe ramura A, iar alții după câteva mailuri și sunt pe ramura B. Când a avut loc conversia și pe ramura B, poți seta să se facă salt direct la trigger-ul de achiziție de pe ramura A. Adică poți sări de la un trigger din B la un trigger din A.