Ștergerea sau anonimizarea adreselor este acea funcție prin care datele adreselor sunt șterse definitiv din contul NewsMAN. Dezactivarea adreselor este acțiunea prin care abonații capătă status inactiv și nu mai primesc viitoarele newslettere trimise. Ambele opțiuni le puteți folosi atunci când considerați că este cazul să eliminați abonații ce nu vă deschid newsletterele.
Aflați de aici cum puteți crea un segment cu cei fără activitate.
NOTĂ: Adresele șterse nu mai pot fi recuperate!
Dacă doriți să nu mai trimiteți newslettere către o parte din abonați, vă recomandăm să folosiți opțiunea Dezactivează abonați.
Când pot șterge sau dezactiva adresele din listă?
Dacă doriți să ștergeți ori să dezactivați o parte din adrese pentru a importa altele noi în locul lor, puteți face acest lucru doar la finalul lunii de facturare. Abonații ocupa slot-uri pe întreaga luna facturata, chiar daca sunt șterși in decursul lunii. Pentru a-i putea înlocui, trebuie sa fie dezabonați/ dezactivați înainte de emiterea unei noi proforme cu 1-2 zile.
Importul nou se face după achitarea facturii emise fără abonații șterși.
De exemplu:
- Factura pentru luna în curs a fost emisă pe 26 ianuarie și acoperă perioada 26 ianuarie-25 februarie, veți putea șterge adresele pe 25 februarie și importați alte adrese noi pe 26 februarie.
- Dacă factura pe luna în curs a fost emisă pe 1 ianuarie pentru perioada 1 ianuarie-31 ianuarie, veți putea șterge adresele pe data de 31 ianuarie și importați abonații noi pe 1 februarie.
Ce se întâmplă dacă șterg ori dezactivez din adrese la jumătatea lunii de facturare?
De exemplu:
Dacă factura pentru luna de facturare în curs s-a emis pe data de 3 februarie, iar dumneavoastră ați șters sau dezactivat adresele pe 15 februarie, trebuie să așteptați până la începerea următoarei luni de facturarea, adică 3 martie, atunci veți avea posibilitatea să importați noi abonați.
Indiferent de numărul de adrese șterse ori dezactivate din cont, slotul ocupat de acestea va fi eliberat de la următoarea factură.
Citiți aici pașii pentru dezactivarea abonaților.
Ce se întâmplă cu factura după ștergere / dezactivare?
Dacă luna aceasta ați șters abonații care nu au interacționat cu newsletterele dumneavoastră, dar nu ați importat adrese noi, factura ce se va emite luna viitoare se va recalcula pentru un pachet mai mic, conform cu pagina de prețuri: https://www.newsman.ro/preturi. Daca ați anonimizat adresele si totuși doriți sa le reimportați/ mutați pe aceeași lista sau o lista noua – vor fi considerate adrese noi, unice, care, vor fi recalculate, conform cu pagina de prețuri.
Ce se întâmplă când am pachet gratuit?
Dacă aveți pachet gratuit, este același principiu explicat mai sus, cu slotul ocupat de abonați în decursul unei luni. Spre exemplu, pachetul gratuit vă permite să importați 1000 de adrese de email unice către care puteți trimite newslettere. Dacă dvs. ați importat 500 de adrese azi și încă 500 în maxim 29 de zile, atunci nu se va emite niciun order și nu veți trece la alt prag de abonați (facturabil). Puteți trece doar dacă trimiteți 5000 de emailuri (ex. 10 trimiteri de newsletter către 500 de abonați din cont sau 5 trimiteri către toți 1000 abonați).
Dar dacă ați importați azi 500 de emailuri, ați șters 450, ați mai importat mâine 300 și ați dezactivat 200 și apoi poimâine încă 400, sistemul vă va arăta că a fost depășit pragul gratuit cu limită maximă 1000 deoarece numărul total de abonați importați în cont este de 500+300+400 = 1200. Chiar dacă la momentul ultimui import, vă arată în cont doar 150 abonați (pentru că ați dezactivat și șters), se ia în considerare numărul total de adrese cu status abonat importate în luna în curs.
Această procedură există pentru a nu exista situații de folosire a platformei în mod abuziv șis fraudulos. Limitele maxime ale pragurilor / pachetelor de abonați se referă la abonații unici într-o lună de zile. În consecință, nu se pot importa spre exemplu, 1000 de adrese unice, apoi dezactiva, apoi importa alte 1000 de adrese unice pentru a rămâne la un anumit prag de abonați. Sistemul va calcula și vă va trece automat în pragul corespunzător. Ce puteți face însă, este să dezactivați când doriți, dar importul noilor adrese unice să fie când începe noua lună de abonament. Aveți exemplu în secțiunea de mai sus “Ce se întâmplă dacă șterg ori dezactivez din adrese la jumătatea lunii de facturare?”.