Parametrii UTM sau parametrii de tracking, sunt o modalitate de a înregistra traficul în mediul online. Cu un UTM shortcode adăugat la finalul linkurilor, vei putea măsura performanța unei pagini web sau a unei campanii de newsletter.
Pentru a schimba parametrii UTM urmează pașii de mai jos:
- intră în contul NewsMAN, în Setări > Listă,
- din secțiunea Link Params Append, vei putea edita parametrii
Vei găsi deja setat la UTM params:
utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=Newsletter-##newsletter_id##-##date##&utm_campaign=##subject##
Luăm ca exemplu link-ul de mai jos:
La final poți observa UTM-urile:
- utm_source=newsletter indică sursa de proveniență a traficului
- utm_campaign=%F0%9F%93%A2Care+e+secretul+unui+bun+inbox+rate%3F care conține subiectul newsletterului
- utm_content=Newsletter-972447-20220623 care conține id-ul newsletterului și data la care a fost trimis
- utm_medium=email indică mijlocul sau calea prin care traficul a ajuns la pagina ta
UTM pentru newsletter
În NewsMAN se adaugă automat acești parametri UTM pentru newslettere.
Dacă totuși dorești să modifici parametrii, poți face acest lucru din Setări > Listă > Link Params Append, așa cum am menționat la începutul articolului.
UTM params per newsletter
Pentru fiecare newsletter ce urmează să fie trimis, poți modifica parametrii de tracking:
- din pagina de Creare newsletter (imediat sub Subiect) dai click pe Editează, din secțiunea Parametri tracking:
- apoi vei vedea lista cu parametri și vei avea posibilitatea de a-i modifica sau șterge, ori de a adăuga alții noi. Când ai terminat, apasă pe Salvează.
UTM pentru automatizări
Momentan poți adăuga doar manual parametrii UTM la sfârșitul link-urilor din emailurile automatizărilor.
Spre exemplu, dacă pe butonul produsului, link-ul este {{url}}, tu vei putea seta spre exemplu:
{{url}}?utm_medium=ecommerce&utm_source=automation