Retrimiterea unui newsletter către abonații care nu l-au deschis inițial, te ajută să mărești rata de deschidere a campaniei de email. O bună practică este să îl trimiți cu un titlu ușor diferit și cu mici modificări de conținut, dacă e cazul.
Iată cum poți face acest lucru, în câteva click-uri din contul NewsMAN. Selectează lista de abonați, apoi newsletter-ul trimis, după care alege opțiunea să se trimită la abonații care nu au deschis, apoi trimiți campania live ca de obicei.
1. Newsletterul trimis îl poți selecta din secțiunea Newslettere > Listare newslettere (click pe subiect pentru a alege) :
2. Odată selectat newsletter-ul trimis, în partea stângă a paginii la Info newsletter, apasă pe “Refolosește template” și din meniul derulant, alege opțiunea “Retrimite la abonații care nu au deschis”, după care click pe Continuă.
Acum ai ajuns în modulul de editare template. Aici editezi ca de obicei newsletter-ul și poți schimba titlul și conținutul dacă dorești. Când ai terminat, salvezi, apoi apeși Continuă. Pe ecran se va afișa direct pagina de trimitere newsletter dacă sunt făcute modificări, iar dacă nu, vei avea mesajul de înlocuire draft și faci click Înlocuiește, apoi mergi mai departe în pagina de trimitere..
3. În pagina de trimitere newsletter, îți rămâne doar să trimitem campania. Poți trimite test (Trimite test) și apoi live (Trimite newsletter către segmentele selectate).
După cum observăm, în secțiunea de Programare trimitere din imaginea de mai sus, baza sau segmentul cu abonați care nu au deschis în mod anterior a fost autocreat(ă): “Nu a deschis newsletter-ul cu ID X”.
Așadar, putem trimite test sau live direct, nefiind nevoie să definim recipienții. Singura recomandare de modificare, rămâne cu privire la titlu. Spre exemplu, poate au văzut newsletter-ul anterior, dar titlul nu a fost suficient de interesant pentru click. Un nou titlu, le poate atrage atenția să acționeze și să deschidă email-ul.
De asemenea, pe viitor dacă ai o campanie importantă, îți recomandăm folosirea funcției de programare multiplă newsletter. Spre exemplu, poți seta din prima să trimiți azi către toată baza de abonați și b doar către cei care nu au deschis newsletter-ul inițial.
Programezi ziua și ora inițiale către toata baza și apoi click pe “Adaugă dată”, selectezi data peste 3 zile, ora și în secțiunea Către din dreptul programării tastezi “nu a deschis” și îți va apărea automat segmentul special autocreat “Nu a deschis pasul anterior”:
Poți bifa să se confirme automat newsletterele tot din aceeași secțiune de programare, dacă ai testat newsletter-ul deja.