Cum pot crea un sondaj de opinie în NewsMan?
Platforma de email marketing NewsMan vă recomandă ca în afară de newsletterul uzual informativ sau promoţional să creaţi şi campanii de mail de colectare feedback. Astfel, pe lângă formularele de înscriere la newsletter (simple sau cu selecţie domeniu de interes), cu NewsMan puteţi crea sondaje de opinie sau chestionare.
Un sondaj de opinie este o unealtă de cercetare şi colectare a datelor care vă ajută să aflaţi rapid informaţii relevante pe care ulterior le puteţi folosi în strategia dvs. de marketing.
Mai jos aveţi paşii pentru crearea unui sondaj de opinie şi conectarea acestuia cu newsletterul.
A. Creare sondaj de opinie
Paşii pentru crearea unui sondaj de opinie în NewsMan, sunt aceiaşi ca în cazul creării unui formular de abonare:
1. Intraţi în Setări > Formular de abonare > Creează formular
2. Puneţi un nume formularului şi faceţi click pe Salvează formular
3. Adăugaţi din Componente întrebările dorite, făcând click pe Adaugă.
Astfel puteţi avea:
- întrebări cu multiple variante de răspuns (folosind o listă cu opţiuni sau o listă cu opţiuni multiple)
- întrebări cu răspuns da şi nu (folosind o listă cu opţiuni)
- întrebări deschise (folosind un câmp cu text)
- un câmp de informaţii, precum textul de mulţumire (folosind un câmp de tipul text static, afişat după confirmare).
În exemplul următor, un scurt sondaj al unui magazin online de încălţăminte, pentru ca abonaţii lui să-şi expună părerea legată de un anume produs:

Numele câmpurilor se vor adăuga la variabilele abonaţilor, apoi veţi putea crea automatizări în funcţie de răspunsurile primite (acestea reprezintă valorile variabilelor).
Automatizarea pentru trimiterea de mesaje aniversare este un exemplu de automatizare de tip avansat, creată după variabila data naşterii.
Câmpurile nume şi prenume sunt câmpuri implicite, dacă doriţi să le dezactivaţi, o puteţi face din Opţiuni avansate (Setări > Formulare de abonare > Opţiuni avansate):
B. Conectare newsletter cu sondaj
a) Dacă doriţi ca sondajul să fie accesat la link pe buton:
- faceţi click pe buton
- din Acţiuni (în dreapta) > URL > faceţi click pe tag special [1]
- din fereastra Alegeţi un tag, selectaţi numele sondajului > click pe Adaugă [2]
b) Dacă doriţi ca sondajul să fie accesat la click pe cuvântul “sondaj”:
- selectaţi cuvântul “sondaj”, iar din fereastra deschisă, faceţi click pe Mai mult > Tag-uri speciale [1]

- selectaţi numele sondajului > click pe Adaugă [2] (procedaţi ca în imaginea 2 de mai sus).
Opinia clienţilor dumneavoastră contează. Vă ajută să le trimiteţi conţinut relevant în campaniile de email viitoare.
NewsMan vă urează campanii de email de succes.