Platforma de email marketing NewsMAN vă recomandă ca în afară de newsletterul uzual informativ sau promoțional să creați și campanii de mail de colectare feedback. Astfel, pe lângă formularele de înscriere la newsletter (simple sau cu selecție domeniu de interes), cu NewsMAN puteți crea sondaje de opinie sau chestionare.
Un sondaj de opinie este o unealtă de cercetare și colectare a datelor care vă ajută să aflați rapid informații relevante pe care ulterior le puteți folosi în strategia dvs. de marketing.
Mai jos aveți pașii pentru crearea unui sondaj de opinie și conectarea acestuia cu newsletterul.
A. Creare sondaj de opinie
Pașii pentru crearea unui sondaj de opinie în NewsMan, sunt aceiași ca în cazul creării unui formular de abonare:
1. Intrați în Setări > Formulare abonare > Creează formular > CLASSIC
2. Puneți un nume formularului și faceți click pe Salvează formular
3. Adăugați din Câmpuri întrebările dorite, făcând click pe Adaugă.

Astfel puteți avea:
- întrebări cu multiple variante de răspuns (folosind o listă cu opțiuni sau o listă cu opțiuni multiple)
- întrebări cu răspuns da și nu (folosind o listă cu opțiuni)
- întrebări deschise (folosind un câmp cu text)
- un câmp de informații, precum textul de mulțumire (folosind un câmp de tipul text static, afișat după confirmare).
În exemplul următor, un scurt sondaj al unui magazin online de încălțăminte, pentru ca abonații lui să-și expună părerea legată de un anume produs:

Numele câmpurilor se vor adăuga la variabilele abonaților, apoi veți putea crea automatizări în funcție de răspunsurile primite (acestea reprezintă valorile variabilelor).
Automatizarea pentru trimiterea de mesaje aniversare este un exemplu de automatizare de tip avansat, creată după variabila data nașterii.
Câmpurile nume și prenume sunt câmpuri implicite, dacă doriți să le dezactivați, o puteți face din Opțiuni avansate (Setări > Formulare de abonare > Opțiuni avansate):
B. Conectare newsletter cu sondaj
a) Dacă doriți ca sondajul să fie accesat la link pe buton:
- faceți click pe buton
- din Acțiuni (în dreapta) > URL > faceți click pe Tag-uri speciale [1]
- din fereastra Alegeți un tag, selectați numele sondajului > click pe Adaugă [2]
b) Dacă doriți ca sondajul să fie accesat la click pe cuvântul “sondaj”:
- selectați cuvântul “sondaj”, iar din fereastra deschisă, faceți click pe Mai mult > Tag-uri speciale [1]

- selectați numele sondajului > click pe Adaugă [2] (procedați ca în imaginea 2 de mai sus).
Opinia clienților dumneavoastră contează. Vă ajută să le trimiteți conținut relevant în campaniile de email viitoare.
NewsMAN vă urează campanii de email de succes.