Ce este un A/B test?
În contextul trimiterii unui newsletter, un A/B test reprezintă compararea a două variante ale unui newsletter prin intermediul reacției abonaților.
Pentru a transforma cititorii din mediul online în clienți, newsletter-ul dumneavoastră trebuie să aibă un conținut nu doar adecvat subiectului, ci și atrăgător.
Ce trebuie să testați?
Mai întâi stabiliți scopul testului și totodată secțiunile newsletter-ului pe care vrem să le testăm.
Spre exemplu, se spune că imaginea din antet este cea mai importantă, așadar puteți testa mai multe variante de antet.
După aceea, abonatul își mută privirea de la antet spre conținutul newsletter-ului, care trebuie să cuprindă esențialul informației pe care doriți s-o transmiteți. Un link către pagina dumneavoastră web este de ajuns pentru a-i ghida spre întreaga informație. Link-ul va fi accesat doar dacă posibilul viitor client este convins pe deplin că merită să depună efortul de da un simplu click.
Exemple de ceea ce am putea testa într-un newsletter:
1. titlul
2. logo-ul
3. conținutul newsletter-ului
4. imaginile newsletter-ului
5. momentul trimiterii newsletter-ului.
Dacă visați de mult la un design destul de îndrăzneț, dar vă este teamă să-l puneți în aplicare, îl puteți testa pe un grup restrâns de abonați activi. Ei vor reacționa imediat, poate chiar într-un mod pozitiv, dându-vă de înțeles că ați găsit cheia succesului.
Așadar A/B testul își dovedește utilitatea ajutându-vă la îmbunătățirea campaniilor de mail.
Cum creez un A/B test?
Pașii ce trebuie urmați pentru a crea un A/B test sunt următorii:
Pasul 1: Intrați în Newslettere > Draft-uri > faceți click pe butonul detalii corespunzător newsletter-ului dorit
Pasul 2: Alegeți segmentul/lista/segmentele către care va fi expediat
Pasul 3: Programați trimiterea: acum sau mai târziu > debifați Șterge draft-ul după creare newsletter > click pe Trimite newsletter către segmentele selectate / către toată lista
Pasul 4: click pe Adaugă o variantă A/B test.
Se va deschide pagina de editare draft, unde puteți schimba unul dintre elementele amintite mai sus. Apoi faceți click pe Continuă. Noua variantă creată se va trimite către abonații newsletter-ului de bază.
După ce se face click pe Trimite newsletter către segmentele selectate / către toată lista trebuie confirmat newsletter-ul de bază sau newsletterul părinte. Pentru acest lucru faceți click pe numele newsletter-ului părinte din “Acest newsletter este o variantă a nume newsletter părinte“.
După ce ați făcut click pe numele newsletter-ului, faceți click pe butonul Confirmă. Tot din această pagină se pot modifica:
- metoda și durata pentru alegerea câștigătorului
- procentul celor care vor primi A/B testul
- se poate șterge varianta newsletter-ului de bază (de la pictograma în formă de coș de gunoi)
Dacă doriți ca varianta câștigătoare să se trimită la o anumită oră, luați în considerare și durata după care se stabilește câștigătorul.
A/B testul se realizează la ora programată.
Spre exemplu, programați testul la 12:00, iar timpul de așteptare setat este de 30 de minute, atunci newsletter-ul câștigător se va trimite la ora 12:30.
După confirmare se va afișa mesajul următor:
“Stare: “
Veți primi mail cu newsletter-ul câștigător după ce acesta este ales.
La scurgerea timpului alocat alegerii câștigătorului, NewsMAN va trimite un mail în care vă va anunța care variantă este câștigatoare, în funcție de rata deschiderii și în funcție de click-uri.