1. Definiţii bounce-uri
“Bounce” înseamnă că email-ul dvs. a fost trimis la o anumită adresă, însă server-ul de mail (care a primit campania pentru persoana respectivă) l-a trimis înapoi, spunând că nu poate fi livrat. Există câteva motive diferite pentru care acest lucru se poate întâmpla, şi le împărţim în doua categorii: soft şi hard bounce.
2. Categorii bounce-uri
Un “soft bounce” reprezintă un email care ajunge până la server-ul de mail al destinatarului (recunoaşte adresa), însă este trimis înapoi ca nelivrat înainte să ajungă la destinatarul respectiv. Un astfel de tip de bounce se poate produce pentru că mailbox-ul destinatarului este plin, serverul este căzut sau încărcat cu mesaje, sau mesajul este prea mare.
Un “hard bounce” este un email care s-a returnat la expeditor şi nu mai poate fi livrat. Cauzele pot include adrese invalide (domenii care nu există, greşeli de ortografie, adrese schimbate etc). Serverele pot interpreta uneori diferit bounce-urile, însemnând că un soft bounce pe un server poate fi clasificat ca hard bounce pe altul.
3. Bounce-urile şi lista de abonaţi
Dacă o adresă a făcut “bounce” (1 hard bounce sau 5 soft bounces) atunci are status bounced.
Adresele cu status “bounced” nu se mai contorizează ca abonaţi activi în lista din contul NewsMan şi NU mai primesc niciun mail.
4. Sfaturi reducere bounce-uri:
1. Păstraţi lista abonaţilor curată. Când noi utilizatori folosesc un formular de înscriere pentru a se abona, pot introduce o adresa de email greşita. Verificaţi fiecare listă pentru adrese incorect formatate, domenii invalide şi greşeli de ortografie.
2. Monitorizaţi rata de livrare după domeniu. Urmăriţi rata bounce-urilor după domeniile majore ca Yahoo, Hotmail etc. Dacă una este semnificativ diferită de alta, sau experimentaţi o schimbare bruscă, campania dvs. poate fi prinsă de filtrele de spam.
3. Testaţi email-urile înainte de trimitere. Înainte de a trimite campania întregii liste, trimiteţi un test la adresa personală. Asiguraţi-vă că includeţi toţi marii clienţi de email utilizaţi de membrii listei dvs. când testaţi.
5. Export bounce-uri
Dacă doriţi să vedeţi care sunt adresele “bounced”, mergeţi pe un newsletter din cont, accesaţi “bounce-uri”, apoi “export bounce-uri”. Raportul conţine atât tipul bounce-urilor, cât şi mesaje detaliate despre acestea.