Una dintre bunele practici în email marketing este segmentarea listei de abonați și respectiv trimiterea de campanii personalizate pe audiențele obținute. Segmentarea poate fi făcută în funcție de date demografice (nume, prenume, sex, locație etc.) sau în funcție de activitate în newsletter sau pe website.
Pentru a segmenta abonații după locație, fie îi importați în listă împreună cu numele orașului sau al județului (dacă aveți deja aceste informații), fie adăugați în formularul de abonare și un câmp pentru locație.
În articolul curent, veți vedea cum puteți segmenta abonații în funcție de orașul acestora.
În exemplul de mai jos, formularul de abonare conține un câmp cu listă de opțiuni multiple pentru selectarea orașului.
Pentru ca abonații care aleg orașul București, să fie importați în segmentul corespunzător, trebuie creat un segment cu regula bazată pe variabila custom “oras” conține valoarea Bucuresti.
Bifați Sincronizare automată și salvați.
La fel procedați și pentru celelalte segmente:
- segmentul Abonați Iași, cu regulă bazată pe variabila “oras” conține valoarea “Iasi”:
- segmentul Abonați Timișoara, cu regulă bazată pe variabila “oras” conține valoarea “Timisoara”:
Găsiți aici și alte tipuri de segmentare abonați la newsletter.
Dacă aveți nevoie de ajutor ne puteți contacta pe info@newsman.com.