1. Definiții bounce-uri
“Bounce” înseamnă că email-ul dvs. a fost trimis la o anumită adresă, însă server-ul de mail (care a primit campania pentru persoana respectivă) l-a trimis înapoi, spunând că nu poate fi livrat. Există câteva motive diferite pentru care acest lucru se poate întâmpla, și le împărțim în doua categorii: soft și hard bounce.
2. Categorii bounce-uri
Un “soft bounce” reprezintă un email care ajunge până la server-ul de mail al destinatarului (recunoaște adresa), însă este trimis înapoi ca nelivrat înainte să ajungă la destinatarul respectiv. Un astfel de tip de bounce se poate produce pentru că mailbox-ul destinatarului este plin, serverul este căzut sau încărcat cu mesaje, sau mesajul este prea mare.
Un “hard bounce” este un email care s-a returnat la expeditor și nu mai poate fi livrat. Cauzele pot include adrese invalide (domenii care nu există, greșeli de ortografie, adrese schimbate etc). Serverele pot interpreta uneori diferit bounce-urile, însemnând că un soft bounce pe un server poate fi clasificat ca hard bounce pe altul.
3. Bounce-urile și lista de abonați
Dacă o adresă a făcut “bounce” (1 hard bounce sau 5 soft bounces) atunci are status bounced.
Adresele cu status “bounced” nu se mai contorizează ca abonați activi în lista din contul NewsMan și NU mai primesc niciun mail.
4. Sfaturi reducere bounce-uri:
1. Păstrați lista abonaților curată. Când noi utilizatori folosesc un formular de înscriere pentru a se abona, pot introduce o adresa de email greșita. Verificați fiecare listă pentru adrese incorect formatate, domenii invalide și greșeli de ortografie.
2. Monitorizați rata de livrare după domeniu. Urmăriți rata bounce-urilor după domeniile majore ca Yahoo, Hotmail etc. Dacă una este semnificativ diferită de alta, sau experimentați o schimbare bruscă, campania dvs. poate fi prinsă de filtrele de spam.
3. Testați email-urile înainte de trimitere. Înainte de a trimite campania întregii liste, trimiteți un test la adresa personală. Asigurați-vă că includeți toți marii clienți de email utilizați de membrii listei dvs. când testați.
5. Export bounce-uri
Dacă doriți să vedeți care sunt adresele “bounced”, mergeți pe un newsletter din cont, accesați “bounce-uri”, apoi “export bounce-uri”. Raportul conține atât tipul bounce-urilor, cât și mesaje detaliate despre acestea.