Un segment este un subset de abonați al unei liste, creat în funcție de diverse criterii/reguli (data abonării, ultima activitate, gen (femei, bărbați), oraș/județ, care nu au deschis newsletterul x etc). Mai multe detalii despre segmentare listei de abonați, găsiți aici.
Se poate crea un segment fără nici un criteriu atunci când se dorește încărcarea/importarea de abonați direct în segment.
Segmentarea este utilă deoarece vă permite să trimiteți e-mail-uri personalizate abonaților dvs. Neprimind toți același lucru, cresc șansele de reușită a respectivei campanii și de a avea deschideri mai multe, față de cazul în care toți primesc același lucru.
Dacă se șterge un segment, NU se șterg și abonații din listă. Se șterge doar “definiția” segmentului.
Puteți crea oricâte segmente doriți. Numărul de abonați din toate segmentele unei liste, poate fi diferit de numărul total din listă. În listă, rămâne mereu numărul real de abonați unici activi.